Rekruttering + smart markedsføring

Klart dere som jobber med rekruttering skal ha deres eget dedikerte research- og produksjonsbyrå.

Historier selger

På samme måte som markedsavdelingen må produsere innhold for å lede kundene gjennom kjøpstrakten, må du som jobber med rekruttering i dag ha en strategi for hvordan dere skal produsere, distribuere og forvalte godt innhold slik at de mest kvalifiserte kandidatene tiltrekkes deres bedrift.

Metodene, kravene til kompetanse og verktøyene som brukes for distribusjon, målretting og analyse av innhold vil være de samme som det du finner i en moderne markedsavdeling. Den store forskjellen ligger imidlertid i at vi jobber med mennesker i begge ender av transaksjonen. Da blir kravene til oppfølging, langsiktighet og tilpasning av innholdet noe annerledes enn om du selger sko eller sykler.

Denne kunnskapen drar vi med oss videre når vi sammen skaper engasjerende innhold og nye kandidatreiser.

Derfor bør du investere i budskapet

Nei, vi er ikke digitale innholdsevangelister i Happii.

Det er fortsatt slik at mye av det vi gjør skjer gjennom telefon, e-post og søk i nettverk. Men det vi ser, er at de kundene som lykkes best er de som har tatt innover seg kompleksiteten i den nye digitale kandidatreisen. Disse selskapene har tatt konsekvensen av at man må ansette slik man ønsker å bli ansatt.

Å skifte arbeidsgiver er for mange en stor avgjørelse, og man kan ikke forvente at de mest kvalifiserte kandidatene, som allerede sitter i gode trygge jobber, kaster alt de har og kommer løpende uten at at tanken har fått modnet litt i forkant.

Du må være relevant og synlig hos kandidater over tid, slik at når du (eller vi) ringer eller tar kontakt på ulike plattformer, så vet de godt hvem dere er, hva dere jobber med og hvilke muligheter som ligger hos dere.

En telefon eller melding akkurat når man skal ansette er i de fleste tilfeller ikke nok for å flytte de mest kvalifiserte kandidatene.

I Happii jobber vi både inbound og outbound slik at ditt selskap fremstår som en attraktiv arbeidsgiver over tid.

Vil du vite mer om hvordan?

Ta kontakt med oss for en prat :)


Historier selger

På samme måte som markedsavdelingen må produsere innhold for å lede kundene gjennom kjøpstrakten, må du som jobber med rekruttering i dag ha en strategi for hvordan dere skal produsere, distribuere og forvalte godt innhold slik at de mest kvalifiserte kandidatene tiltrekkes deres bedrift.

Metodene, kravene til kompetanse og verktøyene som brukes for distribusjon, målretting og analyse av innhold vil være de samme som det du finner i en moderne markedsavdeling. Den store forskjellen ligger imidlertid i at vi jobber med mennesker i begge ender av transaksjonen. Da blir kravene til oppfølging, langsiktighet og tilpasning av innholdet noe annerledes enn om du selger sko eller sykler.

Denne kunnskapen drar vi med oss videre når vi sammen skaper engasjerende innhold og nye kandidatreiser.

Derfor bør du investere i budskapet

Nei, vi er ikke digitale innholdsevangelister i Happii.

Det er fortsatt slik at mye av det vi gjør skjer gjennom telefon, e-post og søk i nettverk. Men det vi ser, er at de kundene som lykkes best er de som har tatt innover seg kompleksiteten i den nye digitale kandidatreisen. Disse selskapene har tatt konsekvensen av at man må ansette slik man ønsker å bli ansatt.

Å skifte arbeidsgiver er for mange en stor avgjørelse, og man kan ikke forvente at de mest kvalifiserte kandidatene, som allerede sitter i gode trygge jobber, kaster alt de har og kommer løpende uten at at tanken har fått modnet litt i forkant.

Du må være relevant og synlig hos kandidater over tid, slik at når du (eller vi) ringer eller tar kontakt på ulike plattformer, så vet de godt hvem dere er, hva dere jobber med og hvilke muligheter som ligger hos dere.

En telefon eller melding akkurat når man skal ansette er i de fleste tilfeller ikke nok for å flytte de mest kvalifiserte kandidatene.

I Happii jobber vi både inbound og outbound slik at ditt selskap fremstår som en attraktiv arbeidsgiver over tid.

Vil du vite mer om hvordan?

Ta kontakt med oss for en prat :)


Flere artikler

Rekruttering
les mer

Hvorfor skal du bry deg om HR Marketing?

Fordi måten du rekrutterer på har alt å si for hvem du ansetter.
Rekruttering
Rekruttering
les mer

Derfor bør du bruke stillingspodcast

Et effektivt virkemiddel for bedre rekrutteringer.
Rekruttering

Vi hører gjerne fra deg!

Tusen takk! Vi tar snart kontakt med deg.
Oisann! Her har det skjedd en feil, prøv gjerne igjen.

Når vi lærer noe nytt, deler vi det gjennom artikler, podcaster og videoer.

Vil du motta historier fra Happii?
Tusen takk! Vi gleder oss til å dele med deg.
Oisann! Her har det skjedd en feil, prøv gjerne igjen.
Kopibeskyttet 2020 Org.nr: 996740420