På samme måte som markedsavdelingen må produsere innhold for å lede kundene gjennom kjøpstrakten, må du som jobber med rekruttering i dag ha en strategi for hvordan dere skal produsere, distribuere og forvalte godt innhold slik at de mest kvalifiserte kandidatene tiltrekkes deres bedrift.
Metodene, kravene til kompetanse og verktøyene som brukes for distribusjon, målretting og analyse av innhold vil være de samme som det du finner i en moderne markedsavdeling. Den store forskjellen ligger imidlertid i at vi jobber med mennesker i begge ender av transaksjonen. Da blir kravene til oppfølging, langsiktighet og tilpasning av innholdet noe annerledes enn om du selger sko eller sykler.
Nei, vi er ikke digitale innholdsevangelister i Happii.
Det er fortsatt slik at mye av det vi gjør skjer gjennom telefon, e-post og søk i nettverk. Men det vi ser, er at de kundene som lykkes best er de som har tatt innover seg kompleksiteten i den nye digitale kandidatreisen. Disse selskapene har tatt konsekvensen av at man må ansette slik man ønsker å bli ansatt.
Å skifte arbeidsgiver er for mange en stor avgjørelse, og man kan ikke forvente at de mest kvalifiserte kandidatene, som allerede sitter i gode trygge jobber, kaster alt de har og kommer løpende uten at at tanken har fått modnet litt i forkant.
Du må være relevant og synlig hos kandidater over tid, slik at når du (eller vi) ringer eller tar kontakt på ulike plattformer, så vet de godt hvem dere er, hva dere jobber med og hvilke muligheter som ligger hos dere.
En telefon eller melding akkurat når man skal ansette er i de fleste tilfeller ikke nok for å flytte de mest kvalifiserte kandidatene.
I Happii jobber vi både inbound og outbound slik at ditt selskap fremstår som en attraktiv arbeidsgiver over tid.
Vil du vite mer om hvordan?
Ta kontakt med oss for en prat :)